جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

پلنت ذخیره‌سازی آمونیاک - نیتروژن

شرکت‌ها و کارخانجات پتروشیمی و شیمیایی و همچنین پالایشگاه‌های نفتی و گازی برای نگه‌داری سیالات تحت فشار منجمله آمونیاک و گازهای کرایوژنیک(نیتروژن، اکسیژن، آرگون و …) نیاز به احداث پلنت‌های ذخیره‌سازی دارند.
در این پلنت‌ها بستگی به نوع سیال و استاندارد طراحی از تجهیزات متفاوتی استفاده می‌شود. که در چند ایستگاه به شرح ذیل تقسیم‌بندی می‌گردند:
ایستگاه ذخیره‌سازی: در این ایستگاه به منظور ذخیره‌سازی سیالات از مخزن ذخیره‌سازی استفاده می‌شود تعداد نوع و فرم این مخازن به عواملی چند, چون دوری و نزدیکی واحد به منابع تامین‌کننده تعداد و ظرفیت واحدهای مورد, تنوع فرآورده‌های تولیدی‌، چگونگی انتقال و استاندارد طراحی بستگی دارد.
ایستگاه تخلیه و بارگیری: به منظور تخلیه فراورده از تانکر واگن یا کشتی و یا بالعکس بارگیری از این ایستگاه استفاده می‌شود که شامل شیلنگ‌های تخلیه و بارگیری و یا بازوهای تخلیه و بارگیری‌(Loading and Unloading Arms) بسته به نوع طراحی و تجهیزات مرتبط دیگر استفاده می‌شود.
ایستگاه پمپ و کمپرسور: از این ایستگاه به منظور تخلیه و یا بارگیری و همچنین پراسس استفاده می‌شود در برخی از پلنت‌ها از پمپ و یا کمپرسور به تنهایی و در برخی پلنت‌ها به دلیل ماهیت سیال از پمپ و کمپرسور همزمان استفاده می‌شود.
ایستگاه برق و ابزار دقیق: به منظور راه اندازی تجهیزات و همچنین انجام کنترل‌های فرایندی از این ایستگاه استفاده می‌شود.

سایر موارد دیگر منجمله مبحث ایمنی و آتش‌نشانی ، ساختمانی ، پایپینگ و … از دیگر بخش‌های این پلنت می‌باشند.